رهبری
NGO

NGO

مشارکت اجتماعی مهمترین گام در توسعه سلامت

.

.

.

.

اخبار معاونت اجتماعی

برگزاری انتخابات خانه مشارکت مردم در سلامت

خانه مشارکت مردم در سلامت استان کردستان ، در 26 اسفند 97 به منظور تعیین اعضای هیات مدیره تشکیل جلسه داد در این جلسه که با هماهنگی معاونت اجتماعی در محل ستاد دانشگاه علوم پزشکی انجام شد . طی انتخابات ، اعضای هیات مدیره مشخص شدند .

یکشنبه 26 اسفند 1397

برگزاری اردوی جهادی خدمات دندانپزشکی در شهرستان دهگلان

در ایام 23و24 اسفند 97روستاهای اطراف دهگلان میزبان کلینیک سیار دندانپزشکی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کردستان بود. به همت دندان پزشکان خیر این شهرستان و طی هماهنگی ها و پشتیبانی های به عمل آمده توسط معاونت اجتماعی و شبکه بهداشت و درمان دهگلان خدمات رایگان دندانپزشکی به اهالی روستاهای گزگزاره ، بهمن آباد و ...ارائه گردید . این خدمات که به صورت تک تخصصی بود طی دو روز از صبح تا شب به بیشتر از 300 نفر ارائه گردید .

شنبه 25 اسفند 1397

برگزاری مراسم تقدیر از مددکاران اجتماعی بیمارستان های سطح شهر سنندج

با حضور معاونین درمان و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت ایام ملی و جهانی مددکار ، با ارائه لوح تقدیر ، هدایا و تقدیم شاخه های گل از مددکاران اجتماعی بیمارستان های سطح شهر سنندج مراسم سپاسگذاری از زحمات ایشان برگزار شد . در این مراسم دکتر هومن قصری – معاون درمان – ضمن خیر مقدم و عرض تبریک و اشاره به سختی ها و زحمات مددکاران و لزوم توسعه مدد کاری در تمام پروسه درمان از تشخیص تا بازتوانی و بهبودی کامل بیماران ، آمار و ارقام اجمالی کمک های مالی در زمینه تامین هزینه درمان وداروهای بیماران خاص و صعب العلاج را بیان نمودند . در ادامه دکتر بهرام کندایی نیز توسعه همه مددکاری راگامی دیگر در اجتماعی شدن همه جانبه سلامت برشمرد

سه‌شنبه 21 اسفند 1397

تشکیل اولین جلسه اندیشگاه سلامت استان در دانشگاه علوم پزشکی کردستان

اندیشگاه سلامت محلی برای گفتگوی صاحب نظران درباره موضوعات چالش زای اولویت دار بر سر راه توسعه پایدار سلامت محور می باشد. اندیشگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان با حضورکارشناسان صاحب نظر در رسته های سلامت محیط ، کار ، مراقبت بیماری ها ، سلامت روان و ... در پیوند با دبیرخانه سیاست گذای سلامت فعالیت می کند . هدف از ایجاد اندیشگاه سلامت، برقراری ارتباط با صاحبان فرآیندهای ناظر بر سلامت با معاونت اجتماعی در تدوین برنامه جامع سلامت استان است که فرصتی است برای اعلام موضوع های اولویت دار که باید درباره آنها اندیشه شود. دریافت اندیشه ها درباره موضوعات اعلام شده، فراهم آوردن فهرستی دسته بندی شده از اندیشه ها و سرانجام حمایت طلبی برای کاربردی ساختن اندیشه ها می باشد.

یکشنبه 28 بهمن 1397

کارگاه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت استان کردستان

در تاریخ 24 بهمن 97 با حضور اعضای هیات مدیره سمن های حوزه سلامت کارگاه آموزشی یک روزه ، توسط معاونت اجتماعی دانشگاه علوم کردستان برگزار شد . دکتر کندایی – معاون اجتماعی – ضمن خیر مقدم به حضار ، هدف ازاین این کارگاه های آموزشی را ارتقای توانایی ها و مهارت های اعضای سمن ها در ارتباط با ارگان ها دولتی و جلب حمایت آنها دانست . ایشان با اشاره به قابلیت سمن ها در فعالیت های اجتماعی و انگیزه های اعضای ایشان در ارتقای ابعاد جامعه از ایشان خواستند تا در زمینه نیاز های آموزشی به این معاونت بازخورد لازم را ارائه دهند. دکتر کریمی – مدیر مشارکت های اجتماعی معاونت – در ادامه به تشریح جزییات نقش سازمان ها در سطح سلامت آحاد جامعه پرداخت . کارگاه با ارائه اصول مهارت های زندگی توسط کارشناس مسئول بهداشت روان نعاونت بهداشتی ادامه یافت . و در پایان اصول و روش های کارآفرینی توسط مدرسین ارائه شد

چهارشنبه 24 بهمن 1397

اجرای برنامه های خود مراقبتی و جذب سفیران سلامت

خودمراقبتی موجب ارتقای سلامت و کیفیت زندگی ، منطقی شدن استفاده از خدمات درمانی کاهش ویزیت بیماران سرپایی و کاهش استفاده از منابع بیمارستانی و نیز کاهش هزینه های سلامت می شود بدین منظور در راستای اجرای برنامه عملیاتی وزارت متبوع و ارتقاء شاخص های برنامه آموزش و ارتقاء سلامت و کانون سلامت محلات دانشگاه علوم گزشکی کردستان اقدام به برگزاری خودمراقبتی و جذب سفیر کرد

پنجشنبه 18 بهمن 1397

حضور نماینده معاون اجتماعی در کمیته ایمنی آب

اعضای تیم کمیته ایمنی آب ضمن بازدید از تاسیسات انتقال ، توزیع و فرایند های تصفیه آب شرب سنندج در ایستگاه پمپاژواقع در میدان گاز ، مرکز اتفاقات آب شهرک کشاورز ، ایستگاه شیرهای تخلیه محلات چهارباغ و خیابان سلیمان خاطر مسائل و مشکلات را طی جلسه ای با حضور مدیر تصفیه خانه بررسی کرده واقدام به تهیه جدول ماتریس ارزیابی ریسک آب نمودند . بازدید از دستگاه تهیه اوزون و نحوه تزریق آن به آب آشامیدنی ، فرایند اضافه نمودن کربن فعال و انعقاد سازی در تصفیه خانه آب واقع در ننله از سایر اقدامات کمیته بود

چهارشنبه 17 بهمن 1397

تفاهم بانک قرض الحسنه مهرایران با دانشگاه علوم پزشکی کردستان در توسعه خدمات سلامت

معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه روند تفاهم نامه شماره 2390/96 فی مابین معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با بانک قرض الحسنه مهر ایران ، با نمایندگان بانک در تاریخ 16/11/97 در دفتر معاون اجتماعی دانشگاه تشکیل جلسه داد . در این جلسه که با هدف جلب همکاری در زمبنه تامین و توسعه خدمات سلامت و کمک به بیماران و اقشار آسیب پذیر بود معاون اجتماعی دانشگاه ابراز امیدواری کرد که عملیاتی شدن مفاد تفاهم نامه مذکور با محوریت حوزه اجتماعی دانشگاه گام مهمی در هم افزایی و تمرکز امور خیرین در حوزه سلامت باشد . معاون بانک قرض الحسنه نیز با اشاره به سیاست های کلی بانک در امور خیرین ، برنامه های بانک در برگزاری همایش ها با حضور سازمان های مردم نهاد را وسیله ای در جهت افزایش شناسایی نقاط نیاز به مداخله در توسعه فعالیت های خیرین دانست

سه‌شنبه 16 بهمن 1397
معاونت در یک نگاه

ضرورت فرهنگ‌سازی و مشارکت عمومی در امر سلامت برکسی پوشیده نیست. امروزه دولت‌ها علیرغم تلاشی که در زمینه تأمین سلامت جامعه در دو حوزه درمان و تأمین دارو انجام می‌دهند، به خوبی بر موضوع فرهنگ سلامت و نقش مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در همدلی و همراه دولت‌ها پی برده‌اند. استفاده از ظرفیت عظیم مشارکت عمومی در تأمین سلامت نیازمند سیاستگذاری، هدایت و رهبری می‌باشد. مشارکت هدفمند و معنادار مردمی در حوزه سلامت فلسفه اساسی ایجاد ساختاری تحت عنوان معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است. آنچه در پی خواهد آمد چشم‌انداز، سیاست‌ها، اهداف، ساختار و مجموعه برنامه‌های معاونت نو تشکیل اجتماعی است که اطلاع‌رسانی عمومی آن قطعاً به ارتباط بهتر و معنادار همه خیرین حوزه سلامت و مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک خواهد کرد. تجربه ایجاد قائم‌مقامی مشارکت‌های اجتماعی، خیرین سلامت و سازمان‌های مردم‌نهاد به رغم زمان اندک فعالیت تأثیرگذارش به معاونت اجتماعی، نشان از آگاهی مدیریت هوشیار وزارت داشته و دارد. امید است که با هماهنگی و همدلی مجموعه مدیریت سلامت و درمان کشور و همراهی همه خیرین، مؤسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه سلامت بتوانیم خدمتی در خور و شایسته به همه هم‌وطنان عزیز ارائه کنیم.

 
 

 مأموریت و وظایف پیش‌بینی شده برای اداره کل مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر در سلامت

الف: ادغام مؤلفه‌های اجتماعی در نظام سلامت کشور:

1- تدوین سیاست‌های راهبردی مؤلفه‌های اجتماعی

2- توانمندسازی و ارتقای مهارت SDH در نظام مراقبت‌های بهداشتی

3- پیگیری ایجاد جایگاهی پایدار در نظام آموزش عالی علوم پزشکی برای مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر در سلامت

4- تدوین اولویت‌های مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت در سطح ملی و استانی

5- حمایت از حوزه‌های مختلف سلامت (درون سازمانی) به منظور طراحی و اجرای حداقل یک برنامه در حیطه مؤلفه‌های اجتماعی با رویکرد اجتماع‌محور

6- طراحی و ادغام مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر در سلامت در نظام PHC با هدف کاهش نابرابری‌ها در سطح استانی و محلی

7- همکاری در طراحی چارچوب اجرایی برای پیاده‌سازی رویکرد توانمندسازی اجتماع‌محور و همکای سایر دستگاه‌ها و نهادها (بین بخشی) با هدف ایجاد نظام پایدار اجرای برنامه‌های مرتبط با مؤلفه‌های اجتماعی

8- تدوین لوایح و مقررات حمایتی

9- ایجاد سامانه نرم‌افزاری برای مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت

ب: شبکه مراکز تحقیقات SDH:

1- بازنگری و پیشنهاد سیاست‌های راهبردی مراکز تحقیقاتی

2- حمایت از ایجاد شبکه مراکز تحقیقاتی مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت

3- توانمندسازی مراکز تحقیقاتی با رویکرد ابتکارات اجتماع‌محور و همکاری بین‌بخشی

4- پیشنهاد اولویت‌های مطالعاتی برای مراکز تحقیقاتی SDH مبتنی بر آمایش سرزمین و اهداف توسعه پایدار

5- مطالعه و پیشنهاد مدل‌های توانمندسازی اجتماع‌محور مبتنی بر آمایش سرزمین

6. تدوین بسته‌های آموزشی موردنیاز اهداف SDH

ج: پایش و ارزشیابی:

1- بازنگری شاخص‌های عدالت در سلامت

2- تدوین پروتکل جمع‌آوری داده‌های مرتبط با شاخص‌ها با مشارکت درون و بین بخشی

3- ایجاد نظام پایش و ارزشیابی شاخص‌های عدالت در سلامت

4- شناسایی و ارزیابی سازمان‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی موفق در پاسخگویی و تعهد به سلامت جهت دریافت نشان سلامت

5- مستندسازی و انتشارات

د: اهداف توسعه پایدار

1- همکاری در تکمیل استانداردهای ملی پیوست سلامت

2- حمایت‌طلبی به منظور پیگیری اهداف توسعه پایدار

3- حمایت‌طلبی به منظور پیاده‌سازی پیوست سلامت در انواع طرح‌های توسعه

4- ایجاد بانک اطلاعات در نظام دیده‌بانی با هدف کمک به برنامه‌ریزی و حساس‌سازی سیاست‌گذاران

5- سازماندهی و تقویت همکاری‌های بین‌المللی

 

مأموریت و وظایف پیش‌بینی شده برای اداره کل سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت معاونت اجتماعی

1- تدوین سیاست‌های راهبردی سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت

2- ایجاد سامانه نرم‌افزاری و بانک اطلاعاتی سازمان‌های مردم‌نهاد

3- تبیین وضعیت موجود سمن‌ها و میزان موفقیت آن در تحقق اهداف موردنظر و اعلام هرگونه تخطی و انحراف از اهداف مأموریت‌های موردنظر در اساسنامه با توجه به اطلاعات به دست آمده در سامانه فوق

4- گسترش فعالیت‌ها سمن‌های ملی به استان

5- ایجاد کمیته هماهنگی بین سمن‌های دارای مأموریت و موضوع مشابه

6- ایجاد نظام پایش و ارزشیابی به منظور رصد فعالیت سمن‌ها (از نظر رعایت مواد اساسنامه، شفافیت مالی، پاسخگویی مناسب به ذینفعان)

7- حمایت از برگزاری همایش‌های ملی و استانی توسط سمن‌ها

8- کمک به سمن‌ها در برقراری ارتباط با سمن‌های مشابه در سایر کشورها و مجامع بین‌المللی مرتبط

9- فراهم نمودن زمینه مشارکت اعضای انجمن‌های علمی و صنفی به منظور:

Ÿ آموزش جامعه تحت پوشش سمن

Ÿ آموزش دانشجویان و صاحبان حرف پزشکی از جمله در آموزش مداوم جامعه پزشکی

Ÿ ورود اعضای انجمن‌های علمی و صنفی به هیئت مدیره سمن‌ها

Ÿ تعیین سمن‌های مورد نیاز با استفاده از اطلاعات و تجارب موجود و ترغیب و حمایت از اعضای انجمن‌های علمی- صنفی به تأسیس سمن‌های موردنیاز

Ÿ تدوین و انتشار کتاب سمن‌های حوزه سلامت

Ÿ همکاری در تهیه خطوط راهنمای تشخیصی درمانی

Ÿ کمک به تدوین سند ملی بیماری‌های تحت حمایت سمن‌ها

Ÿ حمایت از سمن‌ها در طراحی و اجرای پروژه‌های پژوهشی

10) تونمندسازی سمن‌ها از طریق آموزش هیئت مدیره و هیئت مؤسس سمن‌ها

11) احصاء فعالیت‌های اجرایی و پژوهشی قابل واگذاری وزارت بهداشت به سمن‌های توانمند

12) ایجاد زمینه مشارکت سمن‌ها در برنامه‌های مختلف حوزه سلامت

13) کمک به معرفی سمن‌ها توسط رسانه‌های مختلف از جمله رسانه ملی

14) ایجاد هماهنگی و همکاری بین خیرین و سمن‌های سلامت جهت تأمین منابع مالی موردنیاز سمن‌ها

15) تعیین شرح وظایف معاونت و دبیرخانه اجتماعی دانشگاه‌ها در رابطه با سازمان‌های مردم نهاد

16) تدوین و اجرای بسته تکریم از سمن‌ها

17) حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های جهادی سمن‌ها در حوزه‌های تخصصی مربوطه

18) مستندسازی کلیه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و رویدادهای مرتبط با سمن‌ها

 

 

 

 

 

 

مأموریت و وظایف پیش‌بینی شده برای اداره کل خیرین و خیریه‌های سلامت

الف) محورهای عمومی

1) تدوین سیاست‌های راهبردی حمایت و نظارت بر فعالیت خیرین

2) مطالعه و طراحی ساختار علمی و اجرایی به منظور نهادینه‌سازی جایگاه خیرین سلامت در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

3) ایجاد شورای راهبردی امور خیریه در حوزه سلامت

4) تعیین شرح وظایف حوزه اجتماعی دانشگاه‌ها در رابطه با خیرین و مؤسسات خیریه

5) ایجاد سامانه نرم‌افزاری

6) تدوین برنامه جهادی برای افزایش کمی و کیفی مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت

7) احصای نیازمندی‌های اساسی حوزه سلامت و تعریف فرآیند برای تحقق امدادرسانی به آن‌ها از طریق خیرین

8) بسیج منابع از طریق خیرین برای انجام پروژه‌های کلان و دارای اولویت کشور

9) توانمندسازی و ارتقای مهارت دانشگاه‌ها و نظارم سلامت کشور جهت مواجهه با خیرین و مؤسسات خیریه

10) فرهنگ‌سازی جهت تبیین مقوله کار خیر در کشور و ارزش‌گذاری بر مؤلفه مشارکت مردمی در حوزه سلامت

11) تعامل سازنده با مجمع خیرین سلامت و استفاده حداکثری از توان ایشان و سایر مؤسسات خیریه

12) مستندسازی و انتشارات

ب) محورهای مبتنی بر جامعه هدف

ب-1- خیرین

Ÿ ایجاد بانک اطلاعات خیرین و واقفین حوزه سلامت

Ÿ تدوین بسته تکریم و تجلیل از خیرین، شامل (ساخت فیلم مستند، چاپ کتاب، برگزاری همایش تجلیل، اعطای نشان و ...)

Ÿ توانمندسازی خیرین جهت انجام کارهای تشکیلاتی و تأسیس مؤسسه خیریه

Ÿ سازماندهی فعالیت‌های خیر، شناسایی سرشاخه‌ها و ایجاد مدیریت یکپارچه مشارکت برای فعالیت‌های خیر در سطح ملی

Ÿ تشکیل کانون‌ها و تشکل‌های خیریه مبتنی بر گروه‌ها و صنوف مختلف مثل کانون بانوان خیر، جوانان، اصناف

ب-2- داوطلبان

Ÿ شناسایی گروه‌های داوطلب فعال در حوزه سلامت و تشکیل بانک اطلاعات آن‌ها

Ÿ احصای مدل‌ها و روش‌های کار داوطلبانه در حوزه سلامت با تعیین مصادیق

Ÿ تعریف مدل‌های جدید کار داوطلبانه برای گروه‌ها و اصناف مختلف در حوزه سلامت

Ÿ ایجاد سامانه و ساختار جذب داوطلب تخصصی مبتنی بر نیازهای حوزه سلامت

Ÿ کمک به ایجاد شبکه گروه‌های داوطلب با علایق مشترک

Ÿ برنامه‌ریزی جهت آموزش و توانمندسازی گروه‌های داوطلب در حوزه‌های مختلف تخصصی

Ÿ مدل‌سازی و الگوسازی از داوطلبان حوزه سلامت

ب- 3- مؤسسات خیریه

Ÿ تشکیل بانک اطلاعات جامع مؤسسات و مراکز خیریه

Ÿ تدوین کتاب راهنمای جامع مؤسسات خیریه در حوزه سلامت با محتوای قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت آن‌ها، روش‌ها و حدود فعالیت و ...

Ÿ تدوین و اجرای دوره‌های آموزشی برای مؤسسات خیریه حوزه سلامت

Ÿ ایجاد شبکه خیریه ملی و شبکه‌های خیریه استانی برای مؤسسات خیریه حوزه سلامت

Ÿ ایجاد مؤسسه ملی جهت حمایت و توسعه کمی و کیفی مؤسسات خیریه و ساماندهی برخی از نیازهای اساسی این مؤسسات، مانند مشکلات مالیاتی، تهیه نرم‌افزارهای مالی و فرآیندهای مددکاری و نظارت بر فعالیت‌های مؤسسات خیریه، فعالیت و گزارش‌دهی مؤسسات خیریه

Ÿ تدوین دستورالعمل نحوه تأسیس و اداره مؤسسات و مراکز ارائه‌دهنده‌ی خدمات سلامت

Ÿ ایجاد نظام پایش و ارزشیابی جهت رصد فعالیت‌های مؤسسات خیریه

Ÿ سازماندهی فعالیت‌های بین‌المللی و نحوه تعامل با مقام مشورتی سازمان ملل و تبادل تجربه با مؤسسات و مراکز خیریه بین‌الملل

Ÿ کمک به ایجاد مؤسسات خیریه با عضویت گروه‌های مرجع و خیرین شاخص در حوزه دارای اولویت وزارتخانه

Ÿ تعامل با نهادها و مؤسسات اجتماعی- اقتصادی جهت حمایت از مؤسسات خیریه

Ÿ برگزاری نشست‌های مستمر با گروه‌ها، نهاد و انجمن‌های مرتبط با مناطق و اقوام مختلف ایران به منظور بسیج ظرفیت‌ها جهت توسعه زیرساخت‌های منطقه‌ای حمایت از خیرین و امور خیریه

Ÿ پیگیری ایجاد و معرفی روز ملی خیرین

 تحقق مأموریت و وظایف پیش‌بینی شده برای دبیرخانه کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

 

1- تنظیم ماتریس ظرفیت‌های موجود وزارت بهداشت، سازمان وابسته و دانشگاه‌های علوم پزشکی و نوع بهره‌گیری از آن‌ها جهت پیگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه سلامت

2- ایجاد ساز و کار تبادل مستمر و نظام‌مند داده‌ها و اطلاعات آماری با دبیرخانه شورای اجتماعی کشور و برگزاری نشست‌های دوره‌های مشترک در حوزه آسیب‌های اجتماعی

3- سازماندهی نشست‌های دوره‌ای منظم با کارگروه آسیب‌های اجتماعی سلامت در دانشگاه‌ها و پیگیری مصوبات مربوطه به تدوین گزارش‌های دوره‌های عملکرد کارگروه‌ها

4- پایش و ارزشیابی مستمر و مستندسازی اجرای تکالیف و وظایف محوله به وزارت بهداشت از شورای اجتماعی وزارت کشور در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی حوزه سلامت

4-1- برگزاری مستمر جلسات ستاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه سلامت

4-2- رصد، پایش، ارزشیابی و مستندسازی فعالیت‌های ستاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مبتنی بر شاخص‌های کنترل عملکرد

4-3- تشکیل شورا (کمیته ملی) علمی- اجرایی، تدوین و پایش شاخص‌های عملکردی حوزه آسیب‌های اجتماعی سلامت

4-4- اولویت تشکیل کارگروه آسیب‌های اجتماعی به شرح ذیل:

4-5-1- کارگروه مسائل اجتماعی محیط‌های دانشجویی به سرپرستی نماینده معاونت دانشجویی

4-5-2- کارگروه اعتیاد به سرپرستی نماینده معاونت بهداشت

4-5-3- کارگروه سلامت روان سرپرستی نماینده معاونت بهداشت

4-5-4- کارگروه حاشیه‌نشینی به سرپرستی مدیریت شبکه

4-5-5- کارگروه طلاق سرپرستی نماینده معاونت بهداشت

 
 
 
 

خلاصه ماموریت ها و وظایف دبیرخانه شورایعالی ارتقای سلامت و امنیت غذایی

1- پیگیری سیاست‌‌گذاری های کشوری برای ارتقای سلامت و امنیت غذایی و سلامت مواد غذایی

2- بررسی و تصویب برنامه‌ها و تدابیر درون­بخشی، بین­بخشی  و فرابخشی در اجرای سیاست‌‌های ناظر بر سلامت و امنیت غذایی

3- تعیین و پایش شاخص‌های اساسی سلامت و امنیت غذایی

4- دریافت و اجرای استانداردهای ملی پیوست سلامت برای طرح‌های بزرگ توسعه‌ای

5- اجرای برنامه سامانه خدمات جامع و همگانی سلامت و امنیت غذایی

6- تصویب ساز و کارهای نظارتی و رسیدگی به گزارش‌های نظارتی

7- ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی مربوط در خارج از دانشگاه مانند دامپزشکی جهاد کشاورزی منابع طبیعی

8 - ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی مربوط در دانشگاه مانند معاونت ها و مراکز بهداشت