به گزارش روابط عمومی مرکز اورژانس پیشبیمارستانی استان کردستان، بابک هدائی رئیس مرکز، از وقوع حادثه مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در ساعات ابتدایی صبح امروز خبر داد.
این حادثه در ساعت ۰۶:۰۹ تاریخ ۲۰ آذر ۱۴۰۴ و در محور بانه – مریوان، محدوده جاده سورن رخ داد و به دنبال تماس با دیسپچ اورژانس پیش بیمارستانی بلافاصله دو دستگاه آمبولانس از نزدیکترین پایگاهها به محل اعزام شدند.
وی ادامه داد کارشناسان عملیاتی اعزامشده اعلام کردند که پنج نفر در یک واحد مسکونی دچار مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسیدکربن شده بودند که پس از ارزیابی اولیه، اقدامات درمانی شامل اکسیژنتراپی، پایش علائم حیاتی و تثبیت وضعیت بیماران را انجام داده و هر پنج مصدوم را برای ادامه درمان به بیمارستان رازی شهرستان بانه منتقل کردند.
هدائی با اشاره به افزایش موارد مسمومیت با گاز CO همزمان با سردتر شدن هوا، بر لزوم سرویس دورهای وسایل گازسوز، اطمینان از سلامت دودکشها و تهویه مناسب محیط تأکید کرد و از شهروندان خواست در صورت بروز هرگونه علائم مشکوک مانند سردرد، سرگیجه، تهوع و بیحالی، فوراً محیط را ترک کرده و با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند.
رئیس مرکز اورژانس در پایان افزود: رعایت نکات ایمنی ساده اما حیاتی میتواند از بسیاری از حوادث تلخ پیشگیری کند.
| افراد آنلاین | 0 |
| بازدید صفحه جاری | 12 |
| تاریخ بروز رسانی | 1398/11/10 |
| بازدید امروز | 2818 |
| بازدید دیروز | 17907 |
| بازدید کل | 9401343 |

